onsdag 16. juli 2014

Ullklær om sommeren - Favoritter fra Nøstebarn-ansatte, Del 3


I sommer kan du følge vår nye bloggserie der de ansatte i Nøstebarn deler sine favorittplagg til bruk om sommeren.

INGVILD
Jobber i Nøstebarns butikk i Stavanger.

Her i huset går vi inn i vår første "ordentlige" Nøstebarnsommer :) Men allerede nå vet jeg hva som kommer til å pakkes med uansett hvor vi skal. Jeg og mine 3 barn bor alle i ull/silke-singlettene og -tskjortene.

Minstejenta på 2 år danser fornøyd rundt i ull/silke-buksene, så de kommer også med på lasset. Bildet over er av minstejenta Elvira på 2 år i yndlingsplaggene sine.

Etter et drøyt år i Nøsteklær er iallefall jeg avhengig ;) Ull innerst! Alltid!

Jeg har også møtt flere fornøyde kunder som, litt overrasket, kan fortelle at det rillestrikkede babyteppet virkelig var alfa og omega på tur til varme land med små barn.


ANE
Jobber i Nøstebarns butikk i Oslo.

Her er Lucas, tre år i ull/silke-singlet. Dette er et plagg som fungerer hele året, under andre plagg eller alene. Jeg vil kalle dette et basisplagg. I sommerhalvåret er singleten helt topp med en liten shorts, eller joggebukse til.


EVA
Jobber på ordreavdelingen til Nøstebarn, på Nesttun i Bergen.


Jeg har strikket en sjelevarmer av 2-tråds merinogarn med halve armer og knapper som en jakke. Den bruker jeg til å ha utenpå en kjole på kveldstid når jeg er i syden og det er varmt ellers. Oppskriften er nr 1970 - Knappetrøye/Sjelevarmer.


Jeg har også strikket en sjelevarmer med lengre bol i svart med knapping som jeg bruker til min sorte dirndl. I tillegg har jeg strikket to korte sjelevarmere med kort erme som jeg bruker som bluse inni min dirndl.

Ingen kommentarer: