fredag 18. juli 2014

Ullklær om sommeren - Favoritter fra Nøstebarn-ansatte, Del 5


I sommer kan du følge vår nye bloggserie der de ansatte i Nøstebarn deler sine favorittprodukter til bruk om sommeren.

CATHRINE
Jobber i Nøstebarns butikk i Stavanger.

Mitt andre barn ble født midt i juli, og i de siste ukene før fødselen hadde jeg sovet på soveskinnet til babyen selv for å få "mammalukten" godt på plass til knøtteliten skulle ligge på det. Selv var jeg i utgangspunktet skeptisk til lammeskinn om sommeren, men det måtte testes ut - ull-elskeren som jeg er!

Jeg investerte i ett soveskinn og droppet penger til laken og tisselaken - dette angret jeg ikke på! Soveskinnet ble brukt hele tiden og ble med oss der vi dro, enten det var på hyttetur, til Danmark eller som stelleunderlag i bilen på lange bilturer.


Jeg ble flere ganger fascinert over at minsten ikke fantes klam eller for varm oppå skinnet i et hele tatt, noen gang. Ved tisseuhell var det så praktisk å bare "suge" opp det våte og la det tørke. Noe helt annet enn å styre med skift og vask av bomullslaken.


Skinnet ble med videre i sportsvogna, og ble faktisk brukt fram til 2,5-årsalderen. Da hadde det gjort sin jobb både hjemme og i barnehagevogna. (Jeg har skinnet fortsatt. Dels som sitteteppe på gulvet og dels i godstolen.)

SOVESKINN fra 780 kr.

Ingen kommentarer: