fredag 31. august 2012

Høstnyheter hos Nøstebarn!

Endelig er høstens nye kolleksjon fra Nøstebarn her! Besøk en av våre butikker eller gå til nettbutikken for å se alle nyheterne. På nettsiden vår kan du også bestille Nøstebarn-katalogen helt gratis, så du kan sette kryss ved alle de nye favorittplaggene dine.

I tillegg til nye farger, har vi også fått noen helt nye modeller både til baby, barn og voksen. Det todelte vindtøyet og garnet har dere allerede fått se i dette innlegget, men det er altså mer! Jeg tror babyoverallen, sportstøyet og den nye frottékjolen vil få bein å gå på, som det så fint heter. Og de nye fargene på ribbuksene - altså, man skulle vært barn igjen så man kunne ikle seg den skifer/orange/petunia-stripete buksen! Eller hva? Heldigvis finnes ribbuksen også til voksne, og også den kommer i ny fargedrakt (om enn litt roligere enn til barn). Jeg har uansett høstens hverdagsantrekk klart: Den litt baggy bestefartrøyen over en myk tights og med et deilig, stort sjal i halsen. Kanskje strikker jeg meg et par ekstra lange ullsokker i en av de nye garnfargene også. Med en varm kopp te i hånda da, da kan høsten faktisk bare komme!

Ta en titt på noen av de mange nyhetene her, og klikk på bildet for å gå til www.nostebarn.no der du kan se hele utvalget.

Hilsen Karoline i Nøstebarn
(Ser dere forresten at det er min flotte medblogger Stine som er en av modellene våre i år? Og sjarmtrollet øverst i collagen er gutten hennes. Gøy!)


15 kommentarer:

Anonym sa...

Bortsett fra den (lite pene) sandfargen er det veldig oppdelt i gutte- og jentefarger, eller hva? Trodde Nøstebarn var tilhenger av unisexklær. :/ Skuffet, syns det var lite spennende.

Karoline sa...

Hei. Hva som defineres som gutte- og jentefarger varierer veldig fra person til person, mange synes at rød og grønn er unisexfarger, mens andre vil bestemt sette dem i henholdsvis jente- og gutte-kategorien. Jeg personlig synes for eksempel at rosa og lilla er kjempefint til gutter, og ser ingen grunn til at de ikke "kan" bruke de fargene, men jeg vet at mange tenker stikk motsatt av meg! :)

Vi prøver å lage fargekombinasjoner som vi tenker kan brukes både av gutter og jenter, se bare hvor fin Anna er i støvblå/lys grønn på dette bildet: http://nostebarn.no/itemimages/6340_1861.jpg (der er for så vidt også hovedfargen i Tildes antrekk blåbær-blå)
og hvor herlig Vetle er i valmue-rød her: http://nostebarn.no/itemimages/4166_1820.jpg

Send gjerne dine fargeønsker og generelle tilbakemeldinger på den nye kolleksjonen til post@nostebarn.no, så sendes mailen videre til produktutviklingsgruppen vår. Vi bruker kundetilbakemeldinger aktivt i utviklingen av nye kolleksjoner, så vi setter stor pris på å høre fra dere :)

Hilsen Karoline i Nøstebarn

Oda sa...

Så forskjellig kan man se det! Jeg synest sand-fargen ser nydelig ut: naturlig og rolig i uttrykket. Og hva er jente- og guttefarger...? Den røde vindjakka har jeg blinket ut til min yngste gutt!

Anonym sa...

Fins det en rød vindjakke? Er den ikke rosa?

Jeg er ikke tilhenger av at fargene deles opp i gutte- og jentefarger, og klart gutter KAN bruke rosa, men akkurat rosa, lys lilla, lyng er gjerne ikke fargene guttemammaer flest velger. Rødt kan være flott til gutter, men denne skarpe lysorangerøde er jeg litt mer tvilende til (til både gutter og jenter, egentlig:) Jeg liker grønt, men det fins det lite av hos Nøstebarn nå. Eller gult, ordentlig orange, turkis, petrol, mørk rødt, mørk lilla.

Anonym sa...

Endelig kom høstnyhetene:)
Likte veldig godt ull overallen, praktisk at en kan styre klesmengden på barnet enda mer. Jeg er tilhenger av duse farger til de minste barna. Til de litt eldre kan det være spennende med litt mer farger. Dersom jeg skal komme med litt ris, synest jeg kanskje fargekombinasjonen i sin helhet ble litt kjedelig for de som ikke liker disse duse. Den ble litt tam??? Kunne kanskje hatt noen fresche farger innimellom.
Klar grønn, mørk lilla, klar orange, petroleom, mørk brun, gul, jordfarger.

Anonym sa...

Smak og behag dette med farger. Ingen kan behage alle på en gang :-)
Kolleksjonen inneholder typiske høstfarger syns nå jeg, og det viktigste er kvaliteten og passform og komfort:-) Det er bare samfunnet som har satt gutte-og jentefarger i bås. De kan jo bestemme selv etterhvett også, hvilke farger de vil ha :-) Fantastiske klær må jeg si. Ønsker alltid klær fra nøstebarn :-D

Karoline sa...

Det er jo egentlig et kjempeinteressant tema dette med farger på barneklær! Kanskje vi skal lage et eget innlegg her på bloggen med tanker rundt temaet og også litt om hvordan Nøstebarn velger farger til klærne vi lager? Hva tror dere om det? :) Hilsen Karoline i Nøstebarn

Anine sa...

Nydelige plagg og farger!

http://www.billigebrudekjoleronline.dk/ sa...

Cute baby looks so cute, I love.

Anonym sa...

La inn en kommentar over ang farger ovenfor, og har lyst til å pressisere at jeg har vært kunde i 13 år, og er super fornøyd med kvaliteten på klærne. Det er kun Nøstebarn som gjelder her i gården. Jeg hang meg på temaet ang farge, men er fullstendig enig i at kvaliteten/ økologien selvfølgelig kommer i første rekke. Angående farger har dere utviklet dere enormt siden førstemann begynte med klærne, da var det rødt, blått og natur. Den gang tenkte vi ikke noe over det, da var det bare slik Nøstebarn (og de fleste ullklær) var.

Anonym sa...

Syns dere er flinkere til å vise at jenter kan bruke "guttefarger" enn at gutter kan bruke "jentefarger", hvorfor kan dere ikke ha noen bilder der en gutt bruker blåbær/rose stripet genser? nå virker det som om Bestefarstrøye m/knapp kunn er ment for jenter:/ skuffet.

Anja sa...

Ble veldig imponert over årets nyheter jeg! Har alltid vært fornøyd med deres klær, men i år synes jeg dere har vært enda "flinkere" enn dere bruker å være. Modeller som overallen og ballongkjolen er spennende og litt utenom det "vanlige". Flotte farger er det også! Her ble ønskelisten veldig lang.. Gratulerer og hurra for Nøstebarn!

Anonym sa...

Smak og behag dette med farger. Ingen kan behage alle på en gang :-)
Kolleksjonen inneholder typiske høstfarger syns nå jeg, og det viktigste er kvaliteten og passform og komfort:-) Det er bare samfunnet som har satt gutte-og jentefarger i bås. De kan jo bestemme selv etterhvett også, hvilke farger de vil ha :-) Fantastiske klær må jeg si. Ønsker alltid klær fra nøstebarn :-D

inger-elise sa...

Gleder meg til å få katalogen slik at jeg kan sette opp ønskeliste over årets høst/vinter plagg til lillefrøken! Flotte farger som alltid!

Drømmefanger sa...
Denne kommentaren har blitt fjernet av forfatteren.