mandag 24. januar 2011

Strikk til bruk! Vinnar og ny konkurranse

Takk for alle inkomne bidrag til konkurransen! Det har vore så utruleg kjekt og inspirerande å lese kva de har mellom nevane akkurat no. Ser at eg ikkje er den einaste som held på med mange prosjekt på ein gong. Eg måtte jo ta ei lita oppteljing og lage ei liste over dei som gjekk att:


Generelt er det:
  1. Genser (89 stk)
  2. Tepper (55 stk)
  3. Jakke (52 stk)
  4. Vottar (35 stk)
  5. Ullbukser (29 stk)
  6. Luer (28 stk) 
  7. sokkar (27 stk)
  8. undertrøyer (19)
Av dei som oppgav oppskriftene var desse dei som gjekk att:
  1. Mor Signes babyteppe (35 stk)
  2. Rullegenser (20 stk)
  3. Tunika (16 stk) (Det kan også vere 1962 Tunika til barn?)
  4. Heil dress (13 stk)
  5. Bestefartrøye (9 stk)
  6. Omslagsjakke (9 stk)
    Eg vart heilt overvelda over kor mange som strikka på "mine" oppskrifter (2.-6. på lista)  Det er framleis "rart", (men stort!) Har derfor lyst til å vie resten av innlegget til å fortelje litt om kvifor og korleis oppskriftene blir til. Til slutt i innlegget kjem ny konkurranse, så heng på!

    Men fyrst må me jo trekkje ein vinnar. Det kom inn 212 bidrag i konkurransen og vinnaren vart:

    Ida sa...
    Jeg strikker på et lappeteppe. En lapp for hvert strikkemønster jeg kan finne :-) Gøy måte å lære forskjellige teknikker på.
    Send meg ein e-post på kathrine@nostebarn.no så kjem garnet til deg i posten.

    Eg skreiv i innlejinga at det er stort at så mange strikkar Nøstebarn sine oppskrifter. Eg har alltid strikka mykje og synes det er utruleg kjekt framleis (bombe!) Oppskriftene eg fann i butikkane fenga ikkje så veldig og eg strikka ein del etter eige hovud eller etter oppskrifter eg fann i Mamma sitt forråd.Mamma har eit lass med oppskrifter på gode bruksplagg frå 50, 60 og 70-talet. Eg liker at ting kan blir brukt og brukt. Er opptatt av at det skal vere både praktisk og fint. Liker det heilt enkle. Og mottoet mitt er "Strikk til bruk!" Det er gode brukskler me har bruk for! Spesielt godt liker eg når eg kan spesialtilpasse med dekor til den som skal bruke plagget. (Dette skal eg sei meir om i eit anna blogginnlegg.) Eg opna butikken for Nøstebarn på Sagene i Oslo i 2003. Det var då lenge sidan det hadde kome nye oppskrifter i Nøstebarn og eg laga mi fyrste oppskrift. Nemleg denne:

    Raglangenser i dobbel 2-tråds merino (#1924 og Strikk til Nøstebarn). Sidan temaet denne månaden er restegarn har eg tatt med eit bilete der det er brukt Angoraull i natur som den eine tråden og så er det skifta med ulike fargar i 2-tråds merinoull i den andre. Dette er ein veldig god barnehage/skule/utegenser og oppskrifta sel framleis godt. Den skjønne klumpen på bilete er min Hansemann som der berre var vel eit år. Foto: Tove Breistein

    Her har eg hatt farge 52 Dueblå med heile veien og hatt restar med 13 Mokka, 12 Naturbrun og 52 Dueblå med som farge nr 2. Ville lage ein tøff praktisk genser som ikkje vart så lett skitten og samtidig fenga eigaren.
    Beltehjulastaren har eg laga i filt og tova ullbitar som eg har sydd på med garn.

    Her er same oppskrifta strikka i 2 nye fargar : 42 Klar Lilla og 21 Bringebærrød. (Gensaren er finare i røynda enn på biletet. Vanskeleg å ta bilete av!)
    Ideane til nye oppskrifter får eg frå vener, kundar og innfall. Strikkar ein prøve etter hovudet og så byrjar arbeidet. Det er mykje mattematikk bak oppskrifter. Dei siste åra har eg hatt lite tid til nye oppskrifter, men no er eg i sving att. Ein del av oppskriftene vert publisert på bloggen og nokre kjem med den nye katalogen i haust. Me har også i fjor og i år kjøpt desig av andre. Gled dykk!

    Så ny konkurranse:

    Premien er 500 gram 3-tråds Merino eller 2-tråds Merino. Eg trekkjer ein vinnar for kvar 100 inkomne bidrag. Og spørsmålet denne veka er:
    Kva vil du bruke garnet til om du vinn? (Oppgi gjerne oppskrift og farge)

    Så er me inne i siste veka i januar. Månaden har gått så alt for fort, så om eg skal få med alle planlagte innlegg om restegarn vert det skikkeleg maraton denne veka!

    Ynskjer dykk alle ei flott veke!

    252 kommentarer:

    1 – 200 av 252   Nyere›   Nyest»
    Anonym sa...

    Om jeg skulle være så heldig å vinne vil jeg strikke en jakke med rullekrage til meg selv i fargen tinn.

    mvh
    Tone
    tmyklatun@hotmail.com

    Anonym sa...

    Om eg skulle vinne ønsker eg strikke dukkeklær til niesene mine. Det er store ønsker... Trur eg ville bruke oppskrifter frå www.sticatillbarbie.se og om eg vinn vil fargvalet være ei farge av hvert nøste i klare rene farger...

    med venleg helsing
    Bente
    bente.sobjorg@live.no

    Black Orchid sa...

    Hei.

    Eg ville strikke ei voksejakke kvar til mine to små, og nokre halsar. I tinn og ei lillafarge antaglegvis.

    Ha ei fin veke.

    Helsing Black Orchid.

    Anne Brit sa...

    Dersom jeg vant, ville jeg ha strikka ihvertfall en rullegenser til den eldste nevøen min. Har ikke prøvd den enda, men etter å ha lest innleggene den siste måneden, har jeg fått utrolig lyst til å strikke den.

    Siri Mette sa...

    Hei!
    Om jeg vinner vil jeg gjerne prøve å strikke langlue og tykt volangskjerf i rosa/lilla nyanser til min lille frøken på 6 år som elsker å pynte seg =)
    Vennlig hilsen
    Siri Mette

    Jenny sa...

    Skulle jeg være så heldig, ville jeg strikket et par bleiebukser i brunt og grønt til ettåringen, og enda et mor signes babyteppe i brunt eller dueblått.

    Julie Høistad sa...

    Da ville jeg ha strikket rillestrikket sparkebukse i 2 tråds garn, i en guttefarge. og en veksejakke i samme farger.

    lise sa...

    Det jeg har planer om å strikke, er damekåpen a la voksejakke. Den har jeg likt siden H begynte å gå med den for mange, mange år siden. Nå har jeg kjøpt mønsteret, men ikke garn. Ja, så det ville passet fint. :-) Tror jeg kan tenke meg den i mørk grå.

    Ja, og fin genser - som jeg enda har til gode å strikke. Liker mønstrene dine veldig godt, Kathrine.

    reSIRIkulert sa...

    Sidan eg har to veninner som fekk baby sist veke, ein gut og ei jente, har eg veldig lyst å strikke kvar sin nøstebarndress til dei. Rosa og blått så klart :o)

    Linda sa...

    Hvis jeg skulle være så heldig å vinne så skulle jeg brukt garnet til å strikke "Yndlingsgenser" til meg selv i en sprek farge! Den har jeg hatt lyst til å lage lenge.. :-) fargevalget hadde nok blitt gult, eller kanskje lilla hvis jeg ikke føler meg så vågal den dagen!

    Strikketussa sa...

    Om jeg vant skulle jeg strikke ribbebukse og -genser til min lille datter, og selekjole og voksejakke tenker jeg. Ny lue og våtter skulle det bli på henne også :) (500g går til mye når snuppa bare er 2 måneder gammel ;) )

    Karoline N sa...

    Hvis jeg vinner vil jeg strikke en genser og bukse i ribbestrikk (1913) til niesa mi som elsker alt rosa og lilla og kunne trenge litt nytt ulltøy. Så fargene må iallefall bli den nye bringerbær røde sammen med noen av de andre lilla og rosa fargene.

    Jeg må bare gjøre ferdig noen av de ørten prosjektene jeg holder på med først :)

    Karoline

    Bodil sa...

    Om jeg vinner vil jeg strikke en rullegenser til minien min på 1,5 år. Jeg holder på med en i restegarn til ei lita jente nå (det er min første, inspirert av bloggen her), og den er jo utrolig lettstrikka og fin! Til minien min tror jeg at jeg ville gått for brun/oransjetoner, evt, grønt med innslag av oransje. Har visst dilla på oransje...

    Jeg ville nok også ha vurdert å strikke en kragejakke til den samme minien, kanskje i tinn?
    Og så ender jeg vel opp med noen småplagg av evt. rester - Nøstebarns hals er jo en vinner, samme med lester og votter - får aldri nok av det i forskjellige størrelser, både for eget bruk og som bursdags/julegaver utover :0)

    Takk for en super blogg forresten!

    Anonym sa...

    Eg har eit prosjekt der eg strikkar Kattegenser til dei tre ungane mine. Ungane får sjølv velje kva dyr dei vil ha i mønsterrada nederst, og vi finn mykje artige dyre-mønster i 70-talsbøkene Hønsestrikk. Er ferdig med ein kattegenser og ein edderkoppgenser, og no er det sommarfuglgenser som står for tur. Syns Natur er ein kjempefin grunnfarge, og vil gjerne ha lilla/raudt/rosa til sommarfuglane.

    Helsing
    Oddfrid@ulvehi.no

    Anonym sa...

    Grattis til heldig vinner :D
    Hadde hatt mange strikkeønsker om jeg hadde vunnet garn, rullegenser fks, eller en voksengenser kanskje eller en genser til lillebror

    Anonym sa...

    sønnen min kom en dag og spurte om jeg ikke skulle strikke noe til han snart, så vinner jeg blir det en guttegenser:-)

    Solveig

    Tone sa...

    Skulle eg vinne, ville eg strikke raud liverpool-genser med raglan til eldstemann på snart ni, og lilla/lyngfarga skjerf med rysjer til søstera.

    Maud sa...

    Jeg ville strikket en tunika (den nye oppskriften), noen tovede votter og kanskje en bleiebukse eller to?
    Det hadde vært fristende å prøve seg på denne rullegenseren.

    ussamor sa...

    eg vil bruke garnet på ei kragejakke til meg sjølv i fargen grå eller blå :)

    Ann Britt sa...

    Jeg ville ha strikka hvite og beige ullbodyer til mitt første barnebarn. Hun kommer til verden i slutten av mars.

    Anonym sa...

    Et nytt tantebarn melder sin ankomst til høsten, og da er det obligatorisk med en glidelås-dress etter nøstebarn oppskrift. Har laget flere allerede, og de brukes flittig. Og av garnet som blir igjen vil jeg lage ribbegenser og bukse til min minstemann som går i friluftsbarnehage.

    Anne Berit

    ToneMelone sa...

    Om jeg skulle være så heldig å vinne *krysse fingrene* så vil jeg strikke sparkebukse til gutten jeg venter i mai og voksejakke. Kanskje tovete votter også? :)

    Nena sa...

    Hvis jeg er så heldig og vinne skal jeg strikke kragejakker til meg og mine to gutter. Gressgrønn til minsten, tinn til meg og dueblå til eldstemann.

    Mona sa...

    Jeg fikk en liten gutt for 11 dager siden :) så om jeg vinner skal jeg strikke bukse og genser til han som han kan bruke til høsten igjen :)

    Marianne sa...

    Åh, om jeg vinner vil jeg strikke noe til barna, jeg har tre barn og de er veldig glad i ullklær alle sammen.
    Og om det blir noe igjen av garnet etter det, trenger jeg virkelig noe nytt selv også!

    Anonym sa...

    Jeg har lyst til å strikke den nye lange jakka i fargen tinn. Cecilie

    Hedda sa...

    Eg ville garantert ha strikka kragejakka til meg sjølv, men i forlenga versjon! Eg ville hatt den stripete i farge 93 og 99, eller 54 og 55 (klarar ikkje heilt å bestemme meg). Og så skulle jenta mi fått ny veksejakke, for eg innser at ho faktisk kjem til å vekse ut av den første, sjølv om eg ikkje trudde det kom til å skje nokon gong!

    Retrobaby sa...

    Hvis jeg skulle være så usannsynlig heldig å vinne, tror jeg at jeg ville strikket en tunika til meg selv (#1952) i petrol og bestefarstrøye (#1945) i lys oliven til minstemann. Og Susannetrøyer til de to jentene mine, i lilla og lyng!

    Anonym sa...

    Er jeg den heldige, blir det kattegenser til mine to små barn, med frøkenas favorittfarge lilla og med turkis til gutten. Kattegensre vil forhåpentligvis bedre deres litt anstrengte forhold til mormors pus... molly

    Anne Sigrid sa...

    Åh, tenk å vinne 500 gram 2-tråds merinoull... Jeg holder på å utvikle en oppskrift på en ammetrøye basert på undertrøya i Nøstebarnboka. Skal bli fire tilsammen, hvertfall en blå og en rød med garn jeg har fra før. De to siste fargene klarer jeg ikke bestemme meg for! Dessuten skal to små gutter som snart blir født få hver sin sparkebukse i brunt og oransje. Og min egen gutt skal få en rullegenser i gressgrønt og noe annet.

    Knitgirl sa...

    Hei!
    Om jeg skulle være så heldig å vinne ville jeg gjerne strikket en kragejakke til meg selv. Jeg lager veldig mye til jentene mine, men det blir mindre til meg selv. Sist jeg forsøkte lagde jeg tunika-genseren til nøstebarn. Den ble litt liten til meg, men 18åringen min bruker den mye. Nå skulle jeg gjerne hatt både tunika og jakke, men jeg tenker jeg lager kragejakke først:-)
    Farge nummer 12 ser ut til å være akkurat min farge:-)

    Anonym sa...

    Niesene mine har bestilt poncho! Så da må jeg strikke det! :) Rosa og lilla. Synd det ikke var oppskrift på det i boka di! Fikk den til burdagen og er kjempefornøyd! :)

    Vibeke

    Anonym sa...

    jeg er en jente på 11år som har lyst til å strikke meg en genser. siden det er så kaldt.
    mathilde

    Elisabeth P. Jenssen sa...

    Jeg ville strikket to rullegenser i ulike fargekombinasjoner av fargene: 10-natur, 63-petrol, 92-grå, 62-turkis og 52-dueblå i merino 2-trådsgarn.

    Til barnet jeg venter på, men også til en venninnes barn.

    Kanskje det også blir restegarn til å hekle et babyteppe?

    to vrange sa...

    Skal vi se... med 500 gram totråds kan man jo strikke en hel masse - jeg ville strikket tunika (oppskrift 1962) i striper (grå og lilla, kanskje?), enda en rullegenser, og så en heldress i dobbel totråds (tja... oransje og rødstripete?). Garnfargene blir dermed rød x 2, oransje, grå og lilla =)

    Kari sa...

    Uten tvil: Volangskjerf og lue, til meg selv, og kanskje et sett til lille frøkna og!
    Kari

    Den grå pimpernell sa...

    helt klart en ny nøstebarndress til frøkna i rosa og turkis! Kjempepraktisk- og jeg føler meg klar for å takle den med striper. Hun har nesten vokst i fra den første- og den har jeg fått mye skryt for :)

    Charlotte sa...

    Krage jakke til meg selv. Har strikka 3små nå så på tide at mammaen også får seg noe. + en tunika til vesla som begynne å vokse ut av de hun har.

    Karimor sa...

    Etter at jeg har tatt frem strikkesakene igjen etter en lengre pause, har Knerten bestilt en fin varm lue. Så da må det bli det. Og så må det bli en lue til Terten og, og kanskje votter og sokker til begge to. Små ting som sikkert blir ferdige...

    Anonym sa...

    Jeg hadde ville strikket to nye veksejakker i petrolblå/dueblå til guttene mina, da begge har vokst ut av sine. Har også lyst til å prøve oppskrifta på tovede votter :)

    Judith sa...

    Uten tvil: Ei knall lilla Kragejakke til meg selv:-)

    Anonym sa...

    Dersom eg skulle vere heldig å vinne vil eg strikke den lua og sjerfet som du kommenterte like før jul trur eg det var. Eg Skreiv ut oppskrifta og glede meg veldig til eg får tid til å strikke noko til meg sjølv. Eg er sånn eit "lue- og skjerf"- menneske, så det er midt i blinken for meg! Kristine DAltveit

    Kathrin`s lille verden sa...

    Hmm.. Tror det hadde blitt rullegenser og en av sparkebuksene til nybabyen som snart melder sin ankomst, og rullegenser til datteren min på snart to. Tror fargene kunne gjerne gått i kanskje mokkabrun og bringebær og den sterke grønne alt i 2trådsgarn.. Tror det hadde vært supert:)

    Anette sa...

    Hadde jeg blitt den heldige hadde det blitt ribbestriket genser til guttungen og jentungen, i striper av de sterkeste og klareste fargene. Eks: oransj, rød, lime og lilla. Og blå, grønn, oransje og grå.

    Anonym sa...

    Om jeg skulle vinne hadde det blitt sparkebukse til babyen og ullribb-bukser til de to store barna i første omgang, og nye vårluer, sokker og votter. Og noen lapper til Nepal-prosjekt (man strikker lapper og sender inn, de monteres til babytepper og sendes til Nepal)

    Hilsen Hanne Elseth

    Florisa sa...

    Om jeg vinner ville jeg blitt hoppende glad og uten tvil strikket en grå kragejakke til meg selv :) For de 200 g garn som da var igjen hadde jeg strikket noe til min søsters baby som er på vei, kanskje hentesettet (jakke, lue og sokker) i nøstebarnboken.

    Anonym sa...

    jeg vil strikke monsterbukser til barnebarnet mitt :D

    Heidi H.

    Linda sa...

    Om jeg skulle være så heldig å vinne 500 gr. av det deilige nb-garnet ville jeg strikket ribbegenser og bukse til barnehagegutten min til neste vinter. Og en liten kvardagskjole og litt deilig undertøy til lillesøster som er ventet i mai.

    Reidun sa...

    Jeg ville strikket en hel dress til sønnen min som skal begynne i barnehage til høsten. Den skulle vært stripete i forskjellige blåfarger også ville jeg trikket et monstergap på baken :)

    Anonym sa...

    Jeg ville strikket en tunika til meg selv i fargen tinn. Rullegensere til guttene mine står også på menyen framover, da i brun/blå.

    Kjersti Ø

    Anonym sa...

    Eg vil strikke heil dress i to fine blåfargar.
    Denne dressen har eg strikka tidlegare, og den slo godt an!



    Dagrun

    Anonym sa...

    Jeg ville strikka mange julekuler (til neste jul) i ulike farger. Og har akkurat fått en bok som heter Norske Vottar og Vantar. Der er det mange fine og artige mønstre jeg kunne tenkt meg å prøve ut.

    LahrA sa...

    Hei hei!
    Jeg ville nok strikket Bestefartrøyer i farge 92 og en i 93 med motsatte skulderfarger. De genserne er kjempefine!

    Anette

    Sillan sa...

    Om jeg hadde vært så heldig å vinne så ville jeg ha strikket rullegenseren til min sønn i petrol og en matchende farge.

    Hilsen Cecilie

    Linda sa...

    Jeg ville strikke en vest eller vårjakke til vesla. Gjerne i klare varme toner. Hadde egentlig lyst på et flerfarget garn, men skulle jeg bruke noe fra nøstebarn hadde det nok blitt nr. 35 eller 21.

    Elisabeth sa...

    Jeg strikker alltid Nøstebarndresser til mine venninners barn, fast barselgave fra meg. Dersom jeg vinner ville jeg strikket en dress i naturbrunt og lyng, og en dress i naturbrunt og naturbeige. Dressen er det mest suverene plagget til baby som noengang er oppfunnet, men den er ganske kort i ben og armer. (Stor enighet om dette blant de fleste på diverse strikkeforum). Jeg legger alltid på noen cm på disse ellers er den for kort i ben og armer før babyen har vokst ut av selve dressen :)
    Gleder meg virkelig til nye oppskrifter og håper alle de nye kan samles i en ny bok når det blir nok av dem om noen år. Strikk til Nøstebarn er nok strikkebibelen for alle som elsker å strikke av merinoull :)

    Lykke-Li sa...

    Jeg ville strikket en rulleganser eller en ribbebukse. Og sikkert noen luer og andre småplagg. Har mange søte små tantebarn å strikke til! :o)

    Hilde sa...

    Jeg har lyst til å strikke kragejakka og ribbebukse i rosa og brunt, samt Nøstebarn-kjole til minstejenta mi på 5 mnd. Og så har jeg planer om å strikke det volangskjerfet i grått som det ligger oppskrift på her på bloggen. Skulle jeg være så heldig å vinne garn, så hadde jo det vært supert!

    Heidi sa...

    Jeg har to små, et av hvert slag, derfor er kjønsnøytrale farger en hitt her i huset. Natur,brige og grå er mine favoritter! Veksejakke og ribbebukser vil jeg gjerne bruke garnet til.
    Dessuten plalegger vi barn nr 3 nå så jeg vil gjerne strikke bittesmå babyklær snart! :)

    Tea Kristin sa...

    Jeg fikk i høst ei lita jente, og et av strikkeplaggene vi har brukt mye til henne er #1940 sparkebukse. Nå har hun vokst ut av den så det er på høy tid å strikke en ny (eller kanskje flere?). Og den ville jeg strikket i farge nr 35 og kanskje en i farge nr 12 også. :) Ribbebuksen er også en slager som vi definitivt må ha flere av etterhvert. Jeg er SÅ enig i at det er morsomt å strikke klær som blir masse brukt! Den beste skjebnen for det jeg har laget er om det blir brukt så masse at det blir utslitt!

    Marte sa...

    Jeg har enda til gode å strikke noe til meg selv, så dersom jeg skulle ha vunnet denne konkurransen må jeg nesten gjøre det.. Jeg har forelsket meg helt i deres 1970 knappetrøye og valget faller nok helt klart på denne :)

    hingva sa...

    Jeg holder på med ei ribbebukse til eldstesønnen min i klarblå, limegrønn og mokka (garnet har ligget i 2 år, endelig!) - og neste prosjekt er ribbegenser i dobbel 2 tråds, eller kanskje heller den du har lagt ut bilde av i dag) Så mangler jeg en oransje bunt til dress i 3 tråds til vesla mi, hun trenger snart en ny. Og så ønsker jeg meg baskerlue og tova votter.Hadde vært kjekt å vinne garn til noe av dette da:-))

    Anonym sa...

    jeg ville strikket Benjamins voksebody i 2-tråds garn i striper av hvit, syrin og klarlilla.

    Oppskrift her:
    http://fragariabergin.com/?page_id=594

    hilsen solvibeate@yahoo.no

    Synnøve sa...

    Vanskelig spørsmål! Jeg hadde nok strikket mange småplagg i fargene lyng og breblå, type votter, luer, bodyer, halser etc :) Da hadde jeg fått prøvd flere oppskrifter og jeg hadde følt at garnet holt lengre! :)

    Lucky Rock Designs sa...

    Hvis jeg er så heldig å vinne så vil jeg strikke bestefarstrøyer ( til mine to jenter )i fargene 41, 42 og 13. Eller en ensfarget i en av fargene..

    Camilla:) sa...

    Viss jeg er så heldig å vinner, vil jeg strikke meg en brun tunika, etter nøstebarnoppskrifta (hører så mye positivt om disse tunikane)
    Har også lyst å strikke en heldress i brunt og grønt, samt ei grå sparkebukse.

    Irene sa...

    Då ville eg strikka et

    GODT ULLTEPPE

    som eg kan ha iiiiiii kjellerstua for eksempel :-))))))))))

    Karin sa...

    Dersom jeg er så heldig å vinne vil jeg strikke jakke med krage som står i nøstebarn-boka.Den har jeg hatt lyst på lenge!!!

    Diamondgirl sa...

    Da ville jeg strikket ribbebukser til ungene, i grønn/bruntoner!

    HeidiM sa...

    Hvis jeg er så heldig å vinne vil jeg strikke meg kragejakke i fargene rosa(31) og petunia(35).

    Anonym sa...

    Hei! Hvis jeg skulle være så heldig å vinne, kunne jeg tenkt meg å strikke en voksejakke for dame i grå eller kanskje lyng eller syrin :-)
    Monica

    Siri sa...

    Jeg ville ha strikket en heldress i brunt og to tunikaer til venninnetantebarna mine i nr 54 med lilla blomster til pynt.

    besta sa...

    Eg ville brukt garnet til #1930 kattegenser, naturbeige, lyng og petunia, og #1938 barnelue med øyreklaffar i petunia og lyng i 2-tråds til ei lita nyfødd prinsesse (mor og far fekk velge fritt frå "strikk til nøstebarn" i romjula og falt for den nydelige gensaren)og eg ville også ha strikka #1964 Långis i 3 tråds lillafarger til barnebarnet på snart 3. Restegarnet strikkar eg diagonale store tepper av, som kan brukast som sjal når ungane vert for store til å bruke dei til koseteppe :)

    Alma sa...

    Hvis jeg vinner premien, ville jeg valgt et av prosjektene som står i kø her:
    -Ullbukse til eldstegutten (bruker dobbel 2trd i oppskrift fra "brukt på nytt" boka) i mørk blå.
    -bestefarstrøye til lillebror, i rødt
    -genser med raglanfelling i dobbel 2trd til lillebror i lys blå.

    Linda sa...

    Nøstebarndress til mine to små! (Den ene er i magen enda) I rosatoner til lillejenta i magen, og kanskje i melert brun til gutten min (eller muligens blå).

    Anonym sa...

    Om eg skulle være so heldig å vinne, så ville eg strikke sokkar til barn, svigerson og barnebarn. Eg brukar 3-tråds garn. Eg ville bruke ulike fargarnyansar i blått/grønt/mørklilla

    Bitten sa...

    Mine to barnebarn på 4 og 10 mnd skal da få ribbestrikket bukse og genser som de kan bruke utenpå ullundertøyet mormor har strikket i Nøstebarngarn. Beste klærne som fins!!!

    Sysleglad sa...

    Oj, 500g! Det ville jeg ha strikket raglangenser til begge barna i tre-tråds i fargene syrin, klarlilla og beige, og gressgrønn, vårgrønn og beige. "restene" ville jeg brukt til lue:)

    Ull gleder sa...

    Hvis jeg er så heldig å vinne så vil jeg strikke nøstebarn heldressen til min lille prinsesse... Fargene jeg ønsker å bruke er forskjellige nyanser av lilla.

    Bitten sa...

    ...og de skal være i friske farger som rød, gul, grønn, blå og brun! det er fordi eg blir så glad av de deilige små, og farger gjør alle glade!

    Kari Anne sa...

    Om jeg skulle være så heldig å vinne, skulle jeg uten tvil ha strikket lapper til Nepal.

    http://nepaltepper.blogspot.com/2010/09/info-om-nepalteppeprosjektet.html?spref=fb

    Stine sa...

    Om jeg hadde vunnet, ville jeg ha strikka kragejakke i lilla, nok en stripete heldress (med glidelås) i brune/beige striper med mørk rødt på vrangborder og hals og enda ett sett med ribbebukse (med ekstra god plass til tøybleia) og -genser, men denne gangen i grønt i stedet for rødt. En omslagsjakke i lilla/syrin kan det også hende jeg hadde laga. Alt sammen til min gode, runde, myke datter på 10 mnd (som passer fint inn i str 2 år hvis vi bare bretter opp litt på armer og ben - det er derfor vi liker Nøstebarnoppskriftene så godt!).
    Og hvis jeg har noe garn til overs, så skulle det blitt en stripete restegenser etter bestefartrøyeoppskrifta, men knapper i sida som på rullegenseren.

    Made by Molla sa...

    Jeg ville brukt garnet til å strikke ei voksejakke til den nye babyen som kommer i mars:) Eldstejenta har ei voksejakke hun har brukt siden hun var seks måneder og hun bruker den fremdeles (3 år nå!). Virkelig ei jakke å vokse i:) Ville også strikket en bestefartrøye til, den er vokst ut av og ble mye brukt!!

    Tone Fel sa...

    Jeg vil strikke fanajakke til min datter på 2 i rosa og lyng og min sønn på 6 mnd i fargene beige og naturbrun, og en tunika til meg selv i beige.

    Anonym sa...

    Jeg ville strikket en kragejakke til meg selv i fargen 12 eller 13, jeg har strikket nøstebarn plagg til mine barn, venners barn, naboens barn, lærerne til sønnen min sine barn... ja, ganske mange... Men aldri til meg selv så det ville jeg prioritert om jeg vant garn nå :-)

    Hilsen Hege
    hege-73@online.no

    Guro sa...

    Om jeg hadde vunnet ville jeg strikket Jakke med rundfelling i lilla eller lyng til min datter på 2 år, men strikket den litt lengre som en kåpe. Og har også veldig store planer om å strikke Tunika/vest til henne i striper med lilla og grå (veldig inspirert av bildet på oppskriften). Og en voksejakke i grått til lillebror i magen.

    Maria sa...

    Om jeg vinner, vil jeg strikke en raglangenser i 3-trådsgarn i gressgrønn med rangbånd i petunia (har et nøste liggende) og med bringebærfarget spiral som dekor (har en rest). Dessuten ville jeg strikket en långis i petunia. I tillegg ville jeg strikket en rullegenser i bringebærrød. Alt i størrelse 2 år til min datter. Av restene i 3-trådsgarn ville det blitt deilige sokker og tova votter.
    Altså ville jeg ønsket 2 nøster gressgrønn 3-tråd, 2 nøster petunia 3-tråd og et nøste 2-tråd bringebærrød. Alle oppskriftene er selvfølgelig fra "Stikk til nøstebarn" og "Brukt på nytt". Fantastiske bøker! :-)

    Julia sa...

    Jeg vil strikke rullegenser til lillebror :-)

    Mette sa...

    Jeg ville ha strikket en tovet versjon av Still Light Tunic (http://www.ravelry.com/patterns/library/still-light-tunic)til meg selv, med tynne striper i gul, orange og rød.

    Unknown sa...

    Hvis jeg var så heldig å vinne ville jeg strikke to gensere til ungene, type rillestrikka med raglanfelling. Jeg har en del restegarn fra dere, men blå, mosegrønn, lilla, brun og ei blå- eller grønnfargetil ville bli bra. jeg har en, men den begynner å bli utslitt etter å ha vært brukt hver dag i nesten tre vintre......

    Marit sa...

    Hvis jeg vinner vil jeg lage en ny kragejakke. Jeg har laget en, men ble litt for stor gitt;-)

    SiljeST sa...

    Eg vil strikke hentesett og teppe til den nye babyen! Og ein heildress i storleik 6-12 mnd til niesa som er venta i april!

    Dagny sa...

    Dersom eg vann, ville eg strikke strømpebukser til mine to barnebarn, - og fanakofta i brunt/kvitt.

    Anonym sa...

    Hvis jeg hadde vært så kjempeheldig å vinne hadde jeg strikket rullegenser i ulike blåfarger til storebror, bestefartrøye i tinn til lillebror og noen småplagg til babyen:)

    Mvh
    Ann Kristin Holten

    Unknown sa...

    Hvis jeg vinner så blir det Mor Signed babyteppe til ett ufødt tantebarn i Alaska!

    Unknown sa...

    Jeg vil strikke genser i 3-trådet merinoull, oppskrift nr 1923. Jeg vil strikke den men lang hals som kan kneppes opp og lune godt i halsen. Vil bruke fargen 21 kraftig rosa på genseren og 22 rød på halsen.
    Hvis det er garn igjen etter dette vil jeg strikke barnevotter og tove dem.

    Anonym sa...

    Hvis jeg vinner vil jeg strikke det royale svøb som de danske prinsebarna er tullet inn i. Det er sååå fint. Ligger oppskrift ute på nettet.
    I tillegg mor signes teppe, og noen trøyer oppskrift nr 1905.Det er en hit hos mine unger og som barselgaver;)Kanskje litt dukkeklær fra "Brukt på nytt" boken-

    hilsen ingeborgsj@hotmail.com

    Hanne Øksnevad sa...

    Garnet vil jeg bruke til å strikke omslagjakke til mitt første barnebarn som kommer i juli!!!
    Mvh Hanne Øksnevad

    Anja sa...

    Ja, det er ikke gjort i en fei å lage oppskrifter. Jeg har også hatt noen ideer, men som du sier; det er mye matematikk, så det stopper ofte opp, selv om jeg synes ideene er gode.

    Etter å ha strikket mye sokker, votter, huer og gensre til barn og tantebarn, så hadde det vært kjekt å strikke noe til meg selv. En hettejakke (1971) eller knappetrøye (1970) hadde blitt fint. I lilla 41? eller kanskje grønn 72? Vanskelig å bestemme seg med så mange flotte farger.

    elin65 sa...

    Jeg ville brukt garnet til en ny kragejakke til meg selv, faktisk. Mønsteret fant jeg i Nøstebarnboka. Jeg har strikket en jakke, og den er kjempegod å ha på. Blitt helt avhengig av den jeg. Hadde vært fint å ha en jakke i mørk lilla farge:-)

    Tussa sa...

    Jeg vil strikke en tunika til meg selv,og en bestefartrøye til den eldste sønnen min:) Tunikaen i en mørk grønnfarge,genseren i lyseblått.

    Thorunn sa...

    Vinner jeg vil jeg forsøke meg på ei kragejakke :-)

    Aina sa...

    Siden jeg har ny baby på vei, har jeg en hel haug jeg har tenkt å strikke. De neste oppskriftene på lista mi, er: Babyundertrøye, sparkebukse med fot, veksejakke, ribbestrikka babybukse, siklesmekke, lettstrikka babylue, rillestrikka votter og babyteppe. Wow, 500gram rekker jo til sinnsykt mye!:) Farger har jeg ikke bestemt meg for enda, men jordfarger og sterke, klare farger er det jeg liker best.

    Topsy sa...

    Jeg skulle helt klart strikket en knappetrøye til meg selv! i oransje. Resten (+ litt til) skulle blitt et stort og godt Mor Signe-teppe i en grønnfarge til 8-åringen.

    Ane sa...

    Jeg sitter faktisk i skrivende stund med en stoor pose i fanget, full av garn fra dagens besøk innom nøstebarn butikken. Har kjøpt masse garn til flere nye prosjekt fra nøstebarnboka som jeg gleder meg til å begynne på. Må jo da hive meg på denne konkurransen å håpe på at jeg kan være så heldig å vinne garn til enda flere fine nøstebarn plagg. :) Jeg drømmer blant anner om å lage en tunika til meg selv ( oppskrift 1952) i farge nr 12 og en i farge nr 43. Jeg er ikke særlig flink til å prioritere å lage noe til meg selv, men denne tunikaen har jeg skikkelig lyst på. :)

    Kristin sa...

    For en flott konkurranse! :D

    Jeg har planer om å strikke hentesett #1908, heldressen #1925, og selvfølgelig teppe! Det hadde det nok vært greit å strikke i hvitt eller beige, men jeg er fryktelig svak for 72-olivengrønn, 31-Rosa og 41-Syrin... :)

    Mirdiz sa...

    Oj! For en premie!! :)

    Siden jeg skal bli tante for første gang ti sommeren er det en hel del av oppskriftene fra nøstebarn boken min jeg har planer om å lage:)

    Hun ønsker seg heldress til babyen - hvert år i barnehagen;)
    Jeg har også lyst å lage noen ribbestrikkede bukser til den lille, de er deilige:)
    Farge.. det kommer helt an på hvilken kjønn det er og det vet vi ikke før om 5 uker;)

    Meeka sa...

    Jeg tror jeg ville strikket en hel dress, de er så utrolig fine! Eller en sparkebukse, det har jeg ikke laget før, men også de ser gode ut =)

    Monstermønster sa...

    En tunika eller flere til datteren, og en dragegenser (feks rullegenser med intarsia) til sønnen, siden det er det han liker for tiden.

    Unknown sa...

    Jeg har trillinger på ett år (to jenter og en gutt) som skal begynne i barnehage nå :) Skulle jeg vinne garnet, ville jeg strikket tre finlandhetter i perlestrikk og fletter i dueblå, lime og beige. Om jeg har nok garn igjen etterpå, vil jeg strikke matchende votter :) Må være litt lur med fargene dersom de må passe både gutten og jentene, også synes jeg at blå er så fin på jentene :)Forresten, det er supert at dere har trillingrabatt på varer i butikkene, ikke alle som tar hensyn til trillingforeldre :)

    frk henriksen sa...

    Hentesett fra Noestebarn og Mor Signes baby-teppe!

    Kristin sa...

    Dersom jeg skulle være heldig og for en gang skyld vinne i en loddtrekning ville jeg strikket en fanajakke (i blått) til gutten min. Synes den er så utrolig fin!! Har jeg nok garn vil jeg også strikke en til mitt første tantebarn, som blir født i april! :)

    kjersti sa...

    Det må bli kragejakke til voksne, den ser såå god ut!!!

    Maria's Whims sa...

    Om jeg hadde vunnet hadde jeg ønsket meg farge nummer 41 i 3 tråds merinoull og laget ei kragejakke til tantebarnet mitt :)

    Kari Marlen sa...

    Skulle jeg være så heldig å vinne, ville jeg strikket en cardigan til meg selv. Stort sett strikker jeg til jentene mine, men tenker det er på tide med en større utfordring :) Fargen er alltid vanskelig å velge, men tror det må bli grå eller lyng.

    Anonym sa...

    Å det hadde vært veldig gøy å vinne garn!!

    Da ville jeg strikket flere NB-tunika'er, de er geniale og en favoritt. Og en NB-trøye til en liten prematur gutt som kunne hatt god nytte av den. Og ellers står også en bestefar-trøye (NB) på ønskelista.

    -ANNE-

    Husfruen sa...

    Jeg ville strikket jakke med rundfelling i lyng så ville jeg strikket tunikaen i lyng og lilla eller lyng og rød. Så ville jeg strikket ett par mosters babystømper til i lilla eller rød. Jenten min er 2 år, men med dobbeltråd og pinne 3,5 så blir de helt perfekte til toåringen.
    Så gleder meg meg til flere oppskrifter!!

    anjamollerandersen sa...

    Jeg ville nok strikket en voksejakke i grå til gutten min på 4mnd. Og kanskje en bukse til?

    Fin premie er det hvertfall:)

    Iselin Rosvold Olsen sa...

    DA ville det blitt en ny ribbebukse på Prinsessen min <3 <3 <3

    Syserine sa...

    Jeg har lyst til å strikke meg en tunika/kort kjole, uten ermer, til meg selv. Kan du ikke designe en sånn oppskrift? Drops har en del, men ikke helt klaff synes jeg. Tenkte meg 3-tråds for at det skal gå litt unna, men 2-tråds vil jo bli et veldig lett plagg! Nå har jeg akkurat strikket ferdig tre bleiebukser og ullkuret den i merinoull, den ble fet : )

    Kari O sa...

    Dersom jeg skulle være så heldig å vinne vil jeg strikke Heilårsjakke til mine tre barnebarn, en jente og to gutter.

    Irene - Fra slott til kott sa...

    Om jeg skulle vinne garnet ville jeg strikket en nøstebarndress til et av barnebarna. I rosa/vinrød kanskje...
    irene.t.andersen@gmail.com

    Lene sa...

    Jeg vil strikket en ribbegenser med raglandsfelling til min gutt:) og deretter en ribbebukse, kanskje striper i farge 11, 12 og 13?

    Anonym sa...

    Jeg vil strikke kragejakke til meg selv, muligens i blanding av lyseblått og en mørkere blåfarge.

    Ingvild sa...

    Jeg vil strikke 2-tr ribbegenser til 8- åringen i grønn og blå, og en hverdagskjole til bebyjenta i orange eller lilla. Far ønsker seg også en ribbegenser- kan du hjelpe til med å tilpasse oppskriften?

    Rita L sa...

    Hvis jeg vinner vil jeg strikke heldressen i 2-tråds naturbrun, den står øverst på listen over strikkeprosjekter :-)

    Marte sa...

    Jeg skal strikke et hentesett til vesle jenta vår som kommer i mai :) Jeg strikker på en jakke med flette og dobbel perlestrikk nå, men den er for stor når vi skal hjem fra sykehuset. Hentesettet har jeg tenkt til å strikke i mørk lilla eller rød. Jeg har også lyst til å strikke et volangskjerf til meg selv. Likte veldig godt den oppskriften du la ut, så tusen takk for det! :)


    bergmarte@gmail.com

    Ann-Kristin sa...

    Når eg vinner (eg velger å vere veldig posetiv her no; eg trenger ein oppmuntring etter 4 dagar med omgangssjuke på heile gjengen) skal eg strikke bukser til mine skjønne små på 3 år og 6 mnd:)

    Ina Larina sa...

    For en flott premie! Dersom jeg skulle være så heldig å vinne er jeg litt usikker på hva jeg skulle strikket, men prosjekter har jeg nok av! =) De to jentene mine trenger nye heldresser til neste vinter, og gensere, undertrøyer, ribbebukser, kjoler, halser, luer, votter... Så jeg kunne trengt litt mer garn ja ;) Farger jeg kunne tenkt meg er gul, oransje, rød, gressgrønn og petrol, eller muligens mørkebrun, rosa nr 32, lilla nr 43, lysegrå og en annen farge som kunne matchet dem =)

    Tusen takk for en kjempefin blogg forresten!

    Anonym sa...

    Hvis jeg vinner så skulle jeg ha strikket rullegensere (1931) til guttene mine. Vet ikke helt hvilke farger enda, men helst noe i blåtoner til eldste, og noe i grønntoner til minste. :)

    Vera sa...

    Om jeg skulle vinne så ville jeg for en gangs skyld strikekt noe til meg selv :) en tunika eller lett/tynn genser i 2 tråds merino. I turkis farge :) Eller kanskje det skulle være noe til ungene? bølgeteppe til nybaby og små trøyer til alle ungene? Vanskelig å si for jegh ar lyst på å strikke såååå mye!

    Line sa...

    Hvis jeg skulle være så heldig å vinne vil jeg strikke en bestefarsgenser i lysblå til gutten min!

    swimzy sa...

    Heihei! :)
    Hvis jeg hadde vunnet hadde jeg villet lage babyteppe til mine nieser.
    Ville hatt farge i lillatoner og lyserosa toner :)

    klem fra swimzy
    siv_anita_pet@yahoo.no

    Ingeborg sa...

    Eg vil strikke ein raglan-gensar til dottera mi på 3 år, i ein grønfarge som passar til ei grøn-, brun- og-grå-stripete nøstebarnribbukse ho har :)

    Anonym sa...

    Eg vil gjerna strikka et godt og varmt teppe i 3 trådsgarn til min eldste datter på 6 år som er ein skikkelig frysepinn når hun legger seg. For tiden er favorittfargen brun så da må det jo bli brunt teppe:)

    Hilsen Linn

    Anonym sa...

    Dersom æ hadde vært så heldig å vinne, så ville æ ha strikka rillestrikket omslagsjakke i farge 32 eller 75. Ellers på ønskelista så står også selekjole og kvardagskjole til jentene mine på 2 og snart 4! Det blir heller aldri nok ullbukser, vitter og luer.. :)
    Trine EB

    Kirsten sa...

    Islandsgenser med rundfelling til barn! Du vet sånn med ensfarget bol og mye mønster i rundfellnigen. Oppskrifter har jeg sett hos Drops, Rauma og Birgitsdottir. (Ikke i nøstebarn-boka - lite tips :)) Grå, orange og to blåfarger blir lekkert!
    Hilsen Kirsten

    Errna sa...

    For ein deilig tanke! 500 g deilig garn til MIN disposisjon? Det skulle først bli ein heil dress med glidelås frå s. 94 i nøstebarn-boka, og så ein kjole på s. 48-begge til skjønne tantebarn :) Og så ei trøye til meg sjølv frå s. 98 :))

    Siri sa...

    Jeg har strikket svært mye i boka Strikk til Nøstebarn, og plaggene arves mellom mine 3 barn. 500g!! Lykke! Da skulle min multihandikapede datter på 5 år fått seg en ny heldress i dobbelt garn. Hun sitter mye i vogn og 2-delte plagg gjør henne kald på magen.. Men da må jeg klare å beregne hvor mange masker jeg trenger til så stor størrelse... Favorittfargene er rødt, gult, oransje og brunt! Passer like godt til henne som til de to småbrødrene:)

    Lena sa...

    Jeg ville strikket tunika til lille Anna som har vært så grei og "lånt bort" alt det gamle ullundertøyet sitt..

    bustekaffi sa...

    Åh, jeg ville ha strikket barnehageklær til neste høst! Ribbegenser i dobbelt 2-trådsgarn og ribbebukse. Det må bli stripete! Muligens petrol, grå og hvit - jeg må gå innom nøstegarnbutikken og se fargene sammen :) Ønsker meg selv lykke til!

    Anonym sa...

    Hvis jeg vinner vil jeg strikke babyteppe, litt stort, og veksejakke og lue. Kanskje i fargene naturbun og en fin lilla farge:)


    Hilsen Inger Brambo

    Anonym sa...

    Hvis jeg blir den heldige, så vil jeg strikke omslagsjakke pluss noen flere små plagg til mitt lille barnebarn på 3 mnd.

    Desirée H. Andersson sa...

    Har lyst å prøve å strikke en ribbebukse til min snart 2-årige gutt. Er ganske ny med dette å strikke, men har da klart en lue og noen votter, så tenkte jeg skulle avansere litt! :)

    Stines strikkeblogg sa...

    Om eg vinn vil eg strikke hentesett i rillestrikk til det nyeste tilskotet i familien. Og kanskje eit stripete babyteppe. Prøver å "spare" rester til eit stripeteppe, men noko seier meg at nokre av stripene da kjem til å bli meget smale.. :O)

    camilla sa...

    Om jeg er så heldig at jeg vinner, vil jeg strikke et barnehagesett til min minste nevø som skal begynne i barnehagen snart :)

    Camilla

    Anonym sa...

    Siden jeg er så heldig å snart skulle føde ei lite jente som har bare en storebror og gutteklær å arve ville jeg ha brukt garnet, om jeg vinner, til henne! Har halveis ferdig en ullen koseklut i perlestrikk med rillekant i Klarlilla - helt nydelig! Tenker ellers at hun kommer til å trenge lue og hals siden hun blir å komme når det er fortsatt litt kaldt også vil jeg gjerne strikke kjole til henne og en matchende til en myk mini dukke vi har funnet!!! Idag kom endelig litt energi og smertefri rygg tilbake så jeg skal finne frem strikkettøyet jeg!!! Ha en super dag alle som er og takker for en flott blogg!!!

    Ellamor

    Ellen sa...

    Vinner jeg garnet vil jeg jammenmeg strikke en kragejakke til meg selv, i blått eller lilla. Eller velge forskjellige farger og strikke tove-votter til hele slekta :-) Eller en voksejakke til datteren med ekstra lengde, det er superfint.

    Brit-Helen sa...

    Hvis jeg vinner så vil jeg prøve meg på en bestefargenser i fargen 11 eller 12.
    MVH
    Brit-Helen Bøe Rossemyr

    Vilje sa...

    Hei igjen! Jeg ville strikket en ny rullegenser til minstemann, i fargene 52 og 62. :)

    SarahE. sa...

    Hvis jeg skulle være så utrolig heldig å vinne, ville jeg strikke en Hettejakke til meg selv. Har to små som (alltid) har voksejakker. De ser så deilig ut og nå har modellen kommet i voksen utgave også TOPP!! Har lyst til å strikke den i farge 12, nydelig farge.
    :-) SarahE

    Anonym sa...

    Hvis jeg skulle bli den heldige vinner, hadde jeg strikket masse babytøy til den lille i magen sånn som babyundertrøye 1902 (i farge 92, grå) og Hansemanns hentesett i striper. I tillegg ville jeg ha strikket en kvardagskjole 1937 til jenta vår på 2,5 år (i farge 72, lys oliven) Hadde helt sikkert strikket noen gaver også :-)

    Takk for en super blogg!
    Vennlig hilsen Veronica

    Ellen Marie sa...

    Heisann! Jeg ville ha strikket en sparkebukse i dobbel perlestrikk + tilhørende jakke i naturbeige. Har strikket en slik bukse i hvit til min nyfødte datter. Den er nok passelig fram mot sommeren, så må vel få seg en ny til høsten og vinteren igjen. Utrolig pen modell det der, og mye enklere å strikke enn jeg først så for meg. Ellers må storebror på 2 få ny voksejakke etterhvert. Kanskje dueblå eller turkis? Skal strikke ny finlandshette til ham også. De er veldig snedige. Kanskje en selekjole i lysrosa??? Å så mange muligheter....
    Hilsen Ellen Marie

    mumi sa...

    For en fin konkurranse. Jeg ville strikket rullegensere eller kanskje heilårsjakker til 3 og 6 åringen i friske farger kanskje gul, grønn og orange?

    Bodil sa...

    jeg har allerede lagt inn en kommentar, men jeg må bare si at jeg kom over oppskrift #1963 på nøstebarns sider nå, og den er jo i tretråds. Den versjonen med smale striper og en traktor hadde nok slått an her. Mulig traktoren hadde blitt gressgrønn og gul (John Deere), men det er jeg jammen ikke sikker på.

    Gali sa...

    Håper jeg er heldig denne gangen :-)
    500 gr:-))))) det rekker til mye. Siden jeg har strikket nå så mye til min lille Hansemann på snart 11 mnd er det store søster og min tur nå. Jeg har lyst til å strikke tunika # 1952 til oss begge. En i tinn og en i breblå. Resten blir vel da enten en heldress eller en kattegenser til lillebror, lue og hals.
    Ha en fortsatt kjempefin uke

    vero9ka sa...

    Hvis jeg hadde vært så heldig å vunnet hadde jeg strikket en bestefartrøye hver til begge jentene mine, i striper i petunia og lyng. Også hadde jeg strikket nøstebarndressen til minstejenta siden hun har vokst ut av den gamle. Melert i petunia og lyng :)

    Anonym sa...

    Om eg hadde vore så heldig, ville eg ha strikka kragejakke til meg sjølv i lyng eller raudt. Eller kanskje ein tunika, aller helst begge deler!

    Mvh Martha
    Martha@knett.no

    Anonym sa...

    Da skulle jeg ha strikket monsterbukse og rullegenser i fargene turkis, petrol, grå, rød og hvit til mitt kommende barnebarn.

    Anne P. J

    Husmorspira sa...

    Jeg planlegger å strikke selekjolen(?) som er i boka, -når jeg bare finner den igjen:)
    Enkel og skjønn til ei nydelig jente...

    Huldra sa...

    Hvis jeg er så heldig å vinne, skal jeg strikke raglangenser...eller kanskje et ribbestrikka sett...? Jeg er glad i striper, så noe i rødt og oransje kanskje, det er en frisk kombinasjon synes jeg.

    Christel lo sa...

    Jeg hadde strikket basistøy #1909 i farge 10, beige. Og håper inderlig 3-tråds snart kommer i forskjellige brun- og gråtoner slik at jeg får strikket ribbetøy i de fargene, hint hint :-)

    Linda Njåstad sa...

    Viss eg vinn garnet, skal eg strikka rullegenserar til alle jentene mine, ELLER veksejakke for vaksne til meg sjølv. Den har eg hatt lyst på heilt sidan eg såg "prøvejakka" i butikken på Paradis for nokre år sidan.

    Ellen sa...

    Hei! Om jeg var så heldig å vinne, ville jeg strikket jaktvotter til min mann og flettevanter til mine to døtre.

    Anonym sa...

    Jeg ville strikket Långis i 3-tråds garn til kommende tantebarn i fargene (nr.) 10, 31, 32 og 35.

    -Hilde-
    hkajkl@yahoo.no

    Ling sa...

    Hvis jeg var så heldig å vinne ville jeg brukt : - ett nøste av natur hvit i 3-tråds til å strikke tovete votter etter oppskriften deres til ei venninne.
    - ett nøste i skifergrå til å strikke sjalet med hullrad og volanger (til meg selv,hehe).
    - langlue til min datter og meg selv i fargen petunia i 3-tråds ;-)

    Jannecke sa...

    Jeg ville strikke en fargeglad tunika til barnebarnet mitt på snart 3 år. Og hun kunne trenge en ny rullegenser. Jeg har strikket 3 til henne før som hun har vokst ut av etter hvert.

    Hilde sa...

    Skulle jeg være så heldig å vinne vil jeg strikke en jakke til mitt barnebarn på 4 (snart 5) år. Han er verdens snilleste godgutt og fortjener en fin varm jakke:-)

    Synnøve sa...

    Dersom eg er så heldig at eg vinn blir det nok noko til det nye tantebarnet som snart kjem. Kanskje ein heildress. Den har eg strikka til begge ungane mine, og den har vore gull verdt heile året (me bur på vestlandet).

    therese sa...

    Oh-la-la, det var gjev premie! Jeg ville ha strikket den nyeste gratisoppskriften din, heilt enkel nøstebarngenser! Datteren min har en rullegenser som hun bruker h v e r e n e s t e dag, i tillegg begynner den å bli litt kort på ermene. Så hun skulle fått en ny, og har valgt fargene 32, 42 og 43. Og jeg ville sneket inn litt 63 og 72 :)

    Ingrid sa...

    Om eg skulle vere så heldig å vinne så ville eg nok brukt garnet til ei kragejakke i totråds merino. Klarer ikkje heilt å bestemme meg for om den skal vere i ulike lillatoner eller ulike grønntoner. Ev i sprek farge kombo rosa, rødt og oransje (22,35 eller 21 og 83).

    Sara sa...

    Oj, då skulle jag sticka en kragejakke och rullegenser till min lilla dotter.
    Mörkrosa och nån blå färg hade varit fint.
    Kanske blir det över till sockar till mig också :)

    - fruNelia sa...

    Dersom jeg vant garn ville jeg i allefall ha strikket volangsjal til meg selv, kanskje i fargen lyng som jeg liker veldig godt.

    Jeg ender alltid med å strikke til ungene, men nå kunne jeg tenke meg noe fint til meg selv. Det er så kaldt og guffent ute at jeg har lyst på noe å varme meg på, både under strikking og etter - så kanskje jeg skulla ha strikket matchende pulsvanter også?

    Av garnet som blir igjen blir det vel noe til ungene - ribbebukser kunne de trenge begge to, og da i fargene syrin og klarlilla til datteren min og i jeansblå og grå.

    Strikkeprosjektene står i kø, så garnet ville garantert bli brukt!

    Ingvild sa...

    Dersom eg vinn vil eg strikke bestefartrøye i striper til guten min på vel eit år... Fargane eg har mest lyst å bruke er lyseblå, dueblå og brun:) Har også ein plan om å strikke lilla eller lyngfarga ribbegenser til ei eg er tante for som blir eit år i mars:)

    Hanne sa...

    Fantastisk premie!
    Da ville jeg laget en ribbegenser til storebror og en rullegenser til lillebror. Genserene som strikkes i 2-tråds-garn blir så deilig varme og ikke for tykke:)

    Irene sa...

    En trøye/genser til meg selv i mørk lilla eller mørk brun, tror jeg.

    Anonym sa...

    Tenk om jeg vant, da du! Da skulle det endelig bli mors tur (altså min !) til å få noe fint! I 2-trådsgarn i fargen lyng, tror jeg faktisk. Eller muligens i flere farger, kanskje en flott, stripete kragejakke? :)

    Trude
    trudeh@yahoo.com

    rips sa...

    3tråds: Ribbestrikket sett til guttungen
    2tråds: sjal til MegSelv + sjelevarmer. :)

    Wenche R. sa...

    Hvis jeg vinner vil jeg strikke https://nostebarn.no/wp/produkt/Strikkeoppskrifter-okologisk-Strikkegarn-Ullgarn-Merinoull-Garn-Lanolingarn/Strikkeoppskrift-Hettejakke-til-voksen-2trd/
    til meg selv, i farge 12, eller kanskje 43! Flott garn og flotte farger, vanskelig å bestemme seg :-)

    Hilsen Wenche
    (wrognaas@gmail.com)

    Anonym sa...

    hvia jeg vinner tror jeg at jeg vil strikke hettjakke til meg selv. fargene tror jeg må bli farge 11 eller 12.

    Hilsen Kristin`(kristin_digranes@hotmail.com)

    Anne-Britt sa...

    Hvis jeg var så heldig å vinne skulle jeg strikket den rullegenseren det var oppskrift på i forrige bloginlegg. Skulle strikket til nevøen min. Ville valgt blåtoner, men har ikke bestemt meg for hvilke. Gleder meg uansett til å prøve oppskriften.

    Anonym sa...

    Om jeg er så heldig å vinne, vil jeg strikke en hel dress til datteren min. Vil strikke den i fargen brun/natur. Vil i tillegg strikke mosters sokker, rillestrikkede votter og barnelue med øreklaffer i samme fargene, slik at hun får et helt sett : )

    Hilsen Ann-Helen (annhelenselle@hotmail.com)

    LBeat sa...

    Jeg har veldig lyst til å strikke kragejakke i dobbel tråd til 6 åringen min inspirert etter en jakke som Raj i "Big bang theory" har brukt. I mørkrbrun, beige og oransje. (http://wiki.the-big-bang-theory.com/images/thumb/a/a8/Kunal-Nayyar.jpg/200px-Kunal-Nayyar.jpg)

    Anonym sa...

    eg vill strikka stripete barnehagebukser til lillejenta skal ut i barnehageverda, iallfall viss 3-trådsgarnet blei mitt.

    Ragnhild

    Anonym sa...

    Hvis jeg skulle vært den heldige vinner, skulle jeg ha brukt noe av garnet til å strikket Jakke med flettemønster og dobbel perlestrikk med Finlandshette til.

    Kristin D.

    Anonym sa...

    Det hadde vore kjekt! Då hadde eg strikka ein bestefargensar til guten min, i naturbrun trur eg, og prøvd meg på ein tunika til meg sjølv. Eller, dersom det var tre-tråds garn, ein fin retrodress med glidelås. Eit par sokkar i ein frisk farge hadde det vel og blitt nok til.

    Kristina

    anette sa...

    Minstejenta trenger jakke til våren og høsten, så voksejakke til henne i lilla striper :)

    StrikkePia sa...

    I dobbelt 2-tråds garn ville jeg ha strikket Nøstebarn dress med knapper til nevøen min. I 3-tråds garn ville jeg ha strikket jakke med rundfelling til han, kragejakke og labber. :-)

    Leei sa...

    500 g er mykje deilig garn. Eg har ei venninne som ventar barn, og har lyst til å prøve meg på ein heil dress til denne babyen. Elles står ein grenser, rullegensar el.l. på ønskelisten.

    Flott Blogg!
    Mvh Lena E.

    Unknown sa...

    Hvis jeg er så heldig å vinne så ville jeg ha strikket ribbe bukse i jeans blå med lue og våtter i samme farge. Og en bringebær rød/jeans blå rulle genser.Og ei rille strikket sparke bukse i lys rosa og kansje noen små plagg til minste jenta.

    mvh
    june

    Anonym sa...

    hvis jeg er så heldig og vinner skal jeg strikke en genser til meg selv i fargen grønn og rød

    Ann Kristin sa...

    Hei
    Jeg vil gjerne stille en lilla stripete dress fra nøstebarnboka. En hel dress. Har ønsket meg den til førstemann men kom ikke så langt. Tror nok det heller må bli til neste mann som nå er 1,5 år.

    Elisabeth J. sa...

    Hvis jeg skulle vinne, ville jeg strikket en hverdagsjakke i 2-trådsgarn til hver av de 3 barna mine!

    Anonym sa...

    Hei
    Om ef vinn så vil eg strikke eit dominoteppe, som er lagt ut med oppskrift. Da vil eg strikke det i farger som går både til gutt og jente. Brunt, offwhite, kvit,grå

    Anonym sa...

    Hvis jeg skulle vinne kan jeg tenke meg å strikke teppe i dominostrikk. Har nettopp gjort ferdig jakke med raglanfelling i str. 2 år fra nøstebarnboka.
    Den er strikket i 2-tådig mørk rosa. Blei veldig fin.

    Lina Solheim sa...

    Definitivt nok en veksejakke i natur! De er bare sååå herlige og fantastiske "gi-bort-gaver".

    Mvh
    Lina Solheim (facebook)

    Anonym sa...

    Hvis jeg vinner, vil jeg strikke 3 raglangensrer i dobbel 2 tråds, i farge nr 12, så alle 3 ungene matcher uavhengig av kjønn;) Denne er modellen er favoritt her i huset, brukes til og fra barnehagen hver dag, så til neste vinter trenger vi nye!

    Anonym sa...

    Eg vil strikke bokhylla mi - eit koseteppe til meg sjølv med mønster av bokhylla mi. Bokhylla som inneheld alle dei kjære minnane frå ei god bok.
    Med helsing
    MOR I BUA

    Turid sa...

    Skulle æ være den heldige måtte det bli en tunika eller kanskje bestefar trøya . begge to i monstrene fra deg.

    Kråka sa...

    Jeg vil strikke meg en genser som går nedenfor rompa og er god og varm....trenger det til neste vinter for den kan jo bli like kalde som den vi har hatt til nå...

    ‹ Eldst ‹Eldre   1 – 200 av 252   Nyere› Nyest»