onsdag 21. september 2011

Nytt med nye fargar

Jo no er kanskje nokon av dykk i gong med å strikke av dei nye fargane og oppskriftene? Eg synes det var veldig kjekt å kaste meg over dei. mi svigermor har også strikka mykje i dei nye fargane og her er litt av det ho har strikka:
Her er Aksel 18 mnd i Rullegenser (str 2år). Gensaren er strikka i to av dei nye fargane: 76 Eplegrønn og 56 Blåbær. Heile gensaren er strikka i striper med 6 omg i kvar farge.

Her er Ella i Volangkjolen som er ei av dei nye oppskriftene (Oppskriftsheftet). Kjolen er strikka i str 4 år og passar akkurat til Ella som er 4. Kjolen er strikka i 2-tråds Merinoull i ein farge 35 Petunia. Kjolen er fin både til "best", men også eit praktisk plagg over ullundertøyet. Ella har på seg Ulltrøye og ribbukse.
Takk til ella og Aksel som stilte som modellar!

Retting:
Det er så kjedeleg med feil, men no er det oppdaga ein feil i oppskriftsheftet.
I oppskrifta "Blomstersjal":
Dette er korrekt mønster:
1. p: kantm, *1 kast, 2 r sm*, kantm

2. p og alle p på VR: kantm, øk 1 m (se øketips), *vr*, øk 1 m (se øketips), kantm
3. p. kantm, *2 r sm, 1 kast*, kantm
4. p: som 2. p

Ber veldig om orsak for det. Me skal legge ei korrekturliste på nettsidene våre.(Forhåpentligvis er det ikkje fleire feil..)

Det hadde vore kjekt å høyre om nokon er i gong med nye fargar eller oppskrifter?

5 kommentarer:

Veronica A. sa...

Så fin genser og kjole!
Jeg har ikke fått tatt i bruk de nye fargene ennå, men holder på med en ribbjakke i rødt og har strikka en enkel nøstebarngenser med striper av restegarn. Begge oppskriftene er supre til de lange, slanke jentene her. Genseren hadde 3-åringen på seg for første gang i dag og jammen klarte jeg å lage hull i den da den hekta seg i bilstolselen. Veldig ergelig, men har jo lært her på bloggen hvordan jeg kan reparere...
Av de nye fargene har jeg lyst til å strikke stripete gensere i blåbær, akvamarin og
gammelrosa - blått er fint til jenter også!

Elisabeth J. sa...

Har ikke begynt på de nye fargene enda. Strikker dress til minstejenta på 3 år i lilla og syrin og skal strikke raglangenser i dobbel 2-tråds til min nevø til jul. Den blir i dueblå og lys blå (samme som broren får). Etter det blir det nok strikket i de nye fargene. Eldstejenta mi ønsker seg volangkjolen i gammelrosa og minstejenta ønsker seg forklekjole i lilla og volangkjole i petunia, så jeg har strikkeprosjekt gjennom hele høsten;)

Hanne Beate sa...

Nå holder jeg på med en enkel nøstebarngenser i oliven og gul (garn jeg kjøpte på salget),- synes de fargene passer så godt sammen.
Jeg har også en bunt lime, - mulig den passer sammen med den nye blåbær-fargen? Jeg skal til butikken i Sandvika på mandag, så da skal de nye garnfargene studeres! Det blir nok noe kjøp av både garn og annet, - gleder meg! :o)

Anonym sa...

Jeg holder på med en enkel to-tråds ribbgenser i fargene: akvamarin som hovedfarge og striper i petroleum, lys og mørk oliven. Veldig fin fargekombinasjon om jeg skal si det selv! :-)

Syserine sa...

Har akkurat nöstet opp silkeull, lilla og tinn og skal igang med to annis, skal bli julepresanger.